Š.m. gegužės 26-30 dienomis mūsų gimnazijos mokytojas Gytis Šaduikis, projekto koordinatorė Dalia Tarosaitė bei trys 6b klasės mokinės: Austėja Permiakovaitė, Paula Podlipajeva ir Nikoletė Šugždė dalyvavo Tarptautinio Erasmus+ projekto „Call for Nature“ mokymosi vizite Portugalijoje (projekto Nr. 2024-1-EE01-KA210-SCH-000246693).
Dalinamės savo patirtimi su gimnazijos bendruomene!
Pirmoji diena Portugalijoje buvo kupina įspūdžių ir prasmingų veiklų!
Dieną pradėjome nuo iškilmingo partnerių susitikimo iš Portugalijos, Lietuvos, Turkijos ir Estijos bei dalyvių prisistatymų. Vėliau sekė pažintinis turas po mokyklą, o po jo – susipažinimo žaidimai bei kūrybinės dirbtuvės, kuriose kiekvienas kūrė tradicines portugališkas plyteles su savo šalies simboliais.
Po pietų persikėlėme į praktines veiklas: dirbtuvėse apie vandenį ir gamtos išteklius mokėmės tyrinėti vandens ekosistemas, atpažinti organizmus, kurie padeda nustatyti vandens kokybę.
Vėliau vykome prie Selho upės, kur praktiškai taikėme biomonitoringo metodus, sužinojome, kaip vietinė augmenija veikia vandens kokybę, ir dalyvavome vandens taršos demonstracijoje.
Dienos pabaigoje gavome „Saving Water Challenge“ užduotį – savaitės iššūkį, kuris skatins mus sąmoningai vartoti vandenį.
Džiaugėmės galėdami mokytis, tyrinėti ir dalintis patirtimi tarptautinėje aplinkoje!
https://www.instagram.com/call_for_nature_erasmus_?igsh=MXM5bTNpaTI0ajN1MA==
Antroji tarptautinio Erasmus+ projekto „Call for Nature“ diena Portugalijoje – apie tvarumą, vandens tausojimą ir kultūrą!
Dieną pradėjome dalyvaudami pamokose kartu su vietiniais mokiniais – tai padėjo geriau pažinti šalies švietimo sistemą ir kasdienybę.
Vėliau mūsų laukė sąmoningumo veikla – „mindfulness“ užsiėmimas, padėjęs susitelkti ir atsipalaiduoti. Po to – praktinis seminaras apie lietaus vandens surinkimą ir taupymo technologijas, kur išmokome:
- kaip galima surinkti lietaus vandenį ir jį panaudoti kasdienybėje;
- kokios technologijos padeda sumažinti vandens suvartojimą tiek namuose, tiek mokyklose ar soduose;
- kodėl vanduo yra vienas iš svarbiausių išteklių, kuriuo turime rūpintis jau dabar.
Po pietų buvome priimti miesto savivaldybėje, kur sužinojome apie vietos valdžios iniciatyvas, susijusias su gamtosauginiu švietimu ir aplinkosauga.
Vakarop dalyvavome dar viename seminare apie vandens naudojimą, jo pėdsaką, gėlo vandens išteklius ir taupymo sprendimus.
Dieną užbaigėme pažintine ekskursija į Guimaraes pilį ir Paço dos Duques rūmus – tai leido dar labiau susipažinti su Portugalijos istorija ir kultūra.
Išmokome atsakingai vertinti vandenį kaip išteklių, pažvelgti į jį iš technologinės, socialinės ir ekologinės perspektyvos.
Ir, žinoma, stiprinome bendravimą bei bendradarbiavimą su bendraamžiais iš skirtingų šalių.
Trečioji diena Portugalijoje buvo skirta pažinčiai su vandens išsaugojimo sprendimais ir atsakingu vartojimu įvairiose gyvenimo srityse!
Dieną pradėjome išvyka į Porto miestą, kur dalyvavome edukacinėse veiklose apie aplinkos švarą ir tvarią gyvenseną.
Ką sužinojome ir išmokome?
Vandens muziejuje susipažinome su jūros ir gėlo vandens ištekliais, jų apsauga bei žmogaus veiklos poveikiu vandens gyvūnijai.
Dalyvavome pilkojo vandens perdirbimo dirbtuvėse, kur išmokome, kaip galima pakartotinai panaudoti buityje naudotą vandenį (pvz., nuo skalbimo ar dušo).
Sužinojome apie ekologiško ūkininkavimo praktikas, aplankydami šilauogių ūkį, kur ūkininkai dalijosi patirtimi, kaip galima taupyti vandenį žemės ūkyje.
Keliaudami palei Rio Ave upę, stebėjome natūralias ekosistemas ir kalbėjome apie žmonių bei gamtos darną.
Dieną vainikavo poilsis prie Atlanto vandenyno, kuris priminė, kokia svarbi yra švari gamta ir mūsų visų atsakomybė ją išsaugoti.
Kiekviena veikla padėjo giliau suprasti, kad vandens taupymas – tai ne tik teorija, bet ir pritaikomi sprendimai, kuriuos galime naudoti kasdienybėje.
Ketvirtoji diena buvo skirta aktyviam poilsiui gamtoje, kūrybiškumui ir sąmoningam požiūriui į vandens vartojimą.
Dieną pradėjome dalyvaudami pamokose su vietiniais mokiniais, o vėliau leidomės į išvyką į Penhos kalvą, kur:
- Keltuvu pakilome į kalną ir stebėjome įspūdingus vaizdus.
- Aplankėme natūralius šaltinius, kalbėjomės apie vandens svarbą vietos gamtai bei žmogui.
- Važiavome turistiniu traukiniu, kuris leido pamatyti gamtos grožį iš dar kitos perspektyvos.
Po pikniko gamtoje laukė kūrybinė ir refleksijos veikla – mokiniai:
- kūrė plakatus apie vandens tausojimą, naudodami „Canva“ ar kitus įrankius.
- rašė apmąstymus Padlet platformoje – pasidalijo savo mintimis, ką sužinojo, kaip jaučiasi ir ką norėtų pritaikyti savo gyvenime.
Dieną vainikavo sportinė veikla, leidusi atsipalaiduoti, pabūti kartu ir sustiprinti tarpusavio ryšius.
Šiandien mokiniai išmoko, kaip kūryba, judėjimas ir gamta gali padėti formuoti sąmoningą požiūrį į aplinkosaugą, o refleksija padeda įtvirtinti įgytas žinias.
Paskutinė tarptautinio Erasmus+ projekto „Call for Nature“ diena Portugalijoje (projekto Nr. 2024-1-EE01-KA210-SCH-000246693) buvo skirta apibendrinimui, dalijimuisi patirtimi ir atsisveikinimui.
Dieną pradėjome „Saving Water Challenge“ darbų pristatymu, kuriame mokiniai dalijosi, kaip jiems sekėsi įgyvendinti vandens tausojimo iššūkį visos savaitės metu. Taip pat vyko projekto kūrybinės užduoties pristatymas, kur kiekvienas galėjo parodyti savo kūrybiškai atspindėtą patirtį projekte.
Vėliau vyko sertifikatų įteikimo ceremonija – šilta ir jaudinanti akimirka, kurią vainikavo aplodismentai ir šypsenos.
Po pietų mokykloje atsisveikinome su partneriais. Buvo daug padėkų, apkabinimų, bendrų nuotraukų ir pažadų susitikti ateityje.
Ši savaitė paliko neišdildomą įspūdį – mokėmės apie gamtą, vandens svarbą, kultūrų įvairovę ir draugystės galią. Grįžome įkvėpti, kupini naujų žinių ir prisiminimų!
#ErasmusPlus
#CallForNature
#2024_1_EE01_KA210_SCH_000246693
#Portugalija