Skaitmeninės technologijos, įvairūs interaktyvūs žaidimai vis labiau užkariauja pasaulį, pritraukia ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų dėmesį. Sunku mokyklinio amžiaus vaikus sudominti knyga, todėl ragindami tėvelius kuo anksčiau pratinti vaikus prie knygų, kviečiame juos įsitraukti į Vilniaus švietimo įstaigų projektą ,,Skaitau su tėveliais“. Projektą organizuoja Vilniaus rajono švietimo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis, kuruoja Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius. Projekto trukmė vieneri kalendoriniai metai (pradžia 2024 m. lapkričio 15 d., pabaiga 2025 m. lapkričio 15 d.).
Projektu siekiama paskatinti skaityti ir taip formuoti pozityvų mokinių požiūrį į skaitymo procesą ir jo dovanojamas galimybes, auginti smalsią, rašytiniais šaltiniais besidominčią, rišliais, gramatiškai taisyklingais sakiniais savo mintis reiškiančią, plataus žodyno nestokojančią jaunuolių kartą.
Vaikai, nematydami tėvų su knyga rankose, taip pat renkasi kitokius laisvalaikio leidimo būdus. Skaitymui sunku skirti laiko, kadangi norima kuo skubiau imti telefoną, įjungti kompiuterį, pradėti mėgstamą interaktyvų žaidimą. Skaitymo įgūdžiai nesusiformuoja savaime, tam reikia kantrybės, skirti laiko ir pridėti nemažai vaiko ir su juo bendraujančių suaugusiųjų pastangų. Pradedančiam skaitytojui būtina suaugusiojo pagalba, paskatinimas, įtraukimas, motyvavimas, supažindinimas su žaismingais knygų herojais, jų linksmiausiais ir neįtikimaisiais nuotykiais, naujų žodžių, perkeltinos prasmės žodžių, aforizmų, metaforų, patarlių aiškinimas. Tėvai gali sukurti vaiko smalsumą sukeliančią, jaukią ir jo sumanymus palaikančią aplinką, atskleisti garsinio skaitymo džiaugsmą, skatinti vaiką dalytis įvairiomis istorijomis, garsiai jas skaityti šeimos nariams ar net mylimiausiam šuniukui, kačiukui. Svarbu leisti mažajam skaitytojui pačiam pasirinkti sau knygelę, padėti jam drąsiai pasinerti į neaprėpiamas vaizduotės keliones po paslapčių, pamokančių istorijų, daugybę klausimų kupiną pasaulį.
Gimnazijos švietimo pagalbos specialistai kartu su mokytojais bando sudominti vaikus įvairaus formato knygomis, skatina tyrinėti Žodžių labirintus, keliauti Raidžių ir sakinių gatvėmis, narplioti socialines istorijas, žavėtis gamtos stebuklais, leistis į nuotykių kupinas fantastines keliones, apsižvalgyti stebuklingose pasakų karalystėse. Su didžiuliu susidomėjimu mokiniai skaito knygas su žibintuvėliu, su įvairiomis dėlionėmis, labirintais, užduotimis ir specialiais klausimais, kurie sužadina smalsumą, paskatina analizuoti turinį ir atrasti atsakymus. Knygos su užduotimis leidžia lengviau suprasti perskaitytą tekstą, jį atpasakoti, sužadina domėjimąsi gamta, pasauliu, moko loginio mąstymo, sumanumo, pastabumo ir susikaupimo. „Brolių Grimų pasakos su užduotimis 7–8 metų vaikams“ kviečia vaikus atlikti įdomias kalbines ir teksto suvokimo užduotėles, padėsiančias geriau suprasti tekstą ir šiek tiek pailsėti. Užvertę paskutinį knygelės puslapį, vaikai pajunta, kad skaito daug geriau. Patobulėję įgūdžiai uždega norą daugiau skaityti ir patirti skaitymo džiaugsmą.
Labai smagu, kad kaskart pradėdami skaityti kartu su tėveliais, vaikai gali vėl ir vėl pasinerti į jų kartu susikurtą pasaulį, šiltai bendrauti, pasitikėti, atvirauti, mokosi spręsti problemas bei koncentruoti dėmesį. Tai puiki galimybė aptarti įvairias gyvenimiškas situacijas, lavinti socialinius įgūdžius, pratinti vaikus drąsiai klausti, pasakyti savo nuomonę, atskleisti savo jausmus arba tiesiog įvardinant matomus dalykus, plėsti žodyną, kurti, rišliau pasakoti, sklandžiau skaityti, įveikti mokymosi sunkumus.
Logopedė Irena Eikšto
